0 review(s) | Add your review
Ryszard Pałgan, CRM. Relacje z klientem - kształtowanie i zarządzanie, Gdańsk 2011, Wydawnictwo GSW. ISBN 978-83-89762-34-4. Stron 168, format 17x24 cm (B5), cena: 24,00 zł
24,00 zł
SKU: 034
   
Tytuł CRM. Relacje z klientem – kształtowanie i zarządzanie
Autor Ryszard Pałgan
Rok wydania 2011
Strony 168
Format (cm) 17x24 (B5)
ISBN 978-83-89762-34-4
Cena (zł) 24,00

Wstęp

Wykorzystanie wiedzy na temat zjawisk w sprzedaży produktów stało się w ostatnich latach przedmiotem zainteresowania wielu osób. Dominującą strategią sprzedaży stała się koncepcja marketingowa, której centrum zainteresowania jest rynek, a w szczególności klient.

Warunkiem sukcesu rynkowego przedsiębiorstwa jest przede wszystkim umiejętność szybkiego i precyzyjnego rozpoznania potrzeb klienta oraz dostarczenie konsumentowi produktów, które najpełniej zaspokoją jego potrzeby. Aby to osiągnąć, firma powinna mieć pełną wiedzę o rynku, klientach i konkurencji, a także o działaniach własnych. Zaspokojenie potrzeb i oczekiwań odbiorców zniechęca ich do korzystania z usług konkurencji oraz powstrzymuje przed odejściem od firmy. Personalizacja kontaktów przyczynia się do zwiększenia lojalności klientów, a tym samym zysków firmy.

Budowanie długookresowych relacji z nabywcami stało się jednym z ważniejszych obszarów działalności przedsiębiorstw. Pojedynczy konsument stał się dla firmy wartością, gdyż o jej sukcesie coraz częściej decyduje indywidualne podejście do klienta, budowanie z nim więzi i efektywny proces wzajemnej komunikacji.

Obserwowane w ostatnich latach: spadek lojalności klientów, wzrost rotacji pracowników działów handlowych, coraz większe koszty pozyskania nowych klientów, coraz mniejsza skuteczność działań promocyjnych i wzrost liczby kanałów dystrybucji spowodowały poja­wienie się nowej koncepcji – zarządzania relacjami z klientami (Customer Relationship Management – CRM). Koncepcja ta skupia się na budowaniu długotrwałych relacji z klientami, które dzięki współpracy dostawcy z konsumentem przynoszą korzyści obu stronom – korzyści są większe niż gdyby działali samodzielnie.

W pracy przedstawiono zagadnienia kształtowania relacji z klien­tami oraz koncepcję zarządzania relacjami z klientami (CRM).

Spis treści

  • Wstęp

1. Rozpoznawanie i analiza potrzeb klienta

  • 1.1. Czynniki kształtujące potrzeby i zachowania konsumenta
  • 1.2. Rozpoznawanie potrzeb konsumentów
  • 1.3. Wpływ celów i potrzeb klientów na ich decyzje konsumenckie
    • 1.3.1. Potrzeby podstawowe
    • 1.3.2. Potrzeby użytkowe i estetyczne związane z produktem
    • 1.3.3. Potrzeby związane z podejmowaniem decyzji konsumenckich
  • Przykład. Potrzeby i oczekiwania klienta wobec banku

2. Pozyskiwanie i utrzymanie klientów

  • 2.1. Typologia klienta
  • 2.2. Zwrot w stronę klienta
  • 2.3. Personel świadczący usługi
  • Przykład. Wymagania stawiane personelowi bankowemu
  • 2.4. Zasady dobrej sprzedaży
  • Przykład. Fazy ważne, relacje ważniejsze
  • 2.5. Jak postępować z klientem

3. Kształtowanie lojalności klientów wobec firmy

  • 3.1. Lojalność klienta
  • Przykład. Lojalność w bankowości
  • 3.2. Programy lojalnościowe
  • Przykład. Prostota i dostępność
  • Przykład. Zawężenie możliwości
  • 3.3. System informatyczny wsparciem programu lojalnościowego
  • 3.4. Zalety i zagrożenia programów lojalnościowych
  • Przykład. Wypowiedź managing directora firmy Qualimo
  • 3.5. Techniki pomiaru lojalności i satysfakcji konsumentów
  • 3.6. Opłacalność inwestowania w programy lojalnościowe
  • Przykłady. Wybrane przykłady programów lojalnościowych:
    • 1) PKN ORLEN – program Vitay
    • 2) Wavin Metalplast Buk – program Partner
    • 3) Wielopartnerski program Premium Club
    • 4) Nordea Bank – program Nordea Benefit

4. Zarządzanie relacjami z klientami (CRM)

  • 4.1. Co to jest CRM?
  • 4.2. Początki CRM
  • 4.3. Cele i obszary zainteresowania CRM
    • 4.3.1. Cele CRM
    • Przykład. Kupujemy sercem, a nie głową
    • 4.3.2. Obszary zainteresowania CRM
  • 4.4. Znaczenie baz danych w zarządzaniu relacjami z klientami

5. Budowanie relacji z klientami

  • 5.1. CRM a marketing relacji
  • 5.2. Obszary budowania relacji
  • 5.3. Związek z klientem, wymiana zasobów
    • 5.3.1. Związek z klientem
    • 5.3.2. Wymiana zasobów
  • 5.4. Typologia strategii związków
  • 5.5. Budowanie związków z klientami
    • 5.5.1. Inicjowanie związku
    • 5.5.2. Doskonalenie związku
    • 5.5.3. Zakończenie związków z klientami
  • 5.6. Sposoby kształtowania relacji z klientem

6. Technologia i narzędzia CRM

  • 6.1. Operacyjny CRM
  • 6.2. Analityczny CRM
  • 6.3. Serwisowy CRM
  • 6.4. Automatyzacja sprzedaży
  • 6.5. Marketingowy CRM

7. Wdrożenie koncepcji zarządzania relacjami z klientami

  • 7.1. Określenie celów wdrożenia CRM
  • 7.2. Rola informacji i komunikacji
  • 7.3. Planowanie i koszty wdrożenia CRM
  • 7.4. Problemy związane z wdrażaniem CRM
  • 7.5. Korzyści z wdrożenia CRM
  • 7.6. Bezpieczeństwo obiegu informacji w CRM
  • Przykład. CRM w nowej rzeczywistości

 

  • Literatura
  • Spis tabel
  • Spis rysunków
Pałgan Ryszard - fotografia
Nota biograficzna

Ryszard Pałgan (1944-2021)
Doktor ekonomii w zakresie handlu zagranicznego i marketingu w Instytucie Handlu Zagranicznego Uniwersytetu Gdańskiego, profesor nadzwyczajny w Gdańskiej Szkole Wyższej. Prowadził zajęcia z przedmiotów jak: negocjacje w biznesie, problemy komunikacji interpersonalnej czy marketing i badania marketingowe. Specjalizował się w tematyce marketingu, kontaktów handlowych, negocjacji w biznesie, technik sprzedaży oraz organizacji i techniki handlu zagranicznego. Współpracował z instytucjami doradczo-szkoleniowymi. Prowadził szkolenia dotyczące organizacji marketingu w przedsiębiorstwie, negocjacji i technik sprzedaży oraz reklamy. Pracował w firmach eksportowych w kraju i za granicą w działach nawiązywania kontaktów handlowych. Współautor ekspertyz dla potrzeb praktyki handlowej

Nakładem Wydawnictwa GSW ukazały się
  1. CRM. Relacje z klientem – kształtowanie i zarządzanie. Z przykładami, Gdańsk 2011, Wydawnictwo GSW, ISBN 978-83-89762-34-4.
  2. Natura negocjacji handlowych, Gdańsk 2012, Wydawnictwo GSW, ISBN 978-83-89762-39-9.
  3. Sprzedaż bezpośrednia. Style i techniki, Gdańsk 2015, Wydawnictwo GSW, ISBN 978-83-89762-60-3.

Sprzedaż na miejscu lub wysyłkowo na podstawie zamówienia przesyłanego e-mailem:

  Sprzedaż publikacji